Не бачили такої? Не дивно. Часто у косметики з «білою етикеткою» – етикетка дуже кольорова і яскрава.

Що ж таке «біла етикетка»? У світі зазвичай для позначення такого типу продукції використовують англійське скорочення OEM (original equipment manufacturer); у нас частіше кажуть «контрактне виробництво». Це означає фабрику, яка має свою лінійку продуктів, що можуть випускатися під будь-яким брендом. Власник бренду «Чарівна зубна паста», наприклад, приходить на фабрику що випускає зубні пасти і замовляє, скажімо, один з трьох варіантів пасти, на які означена фабрика має технічні умови (ТУ). І отримує п’ять тисяч тюбиків пасти з написом на них «Чарівна зубна пасти». А через місяць, наприклад, на фабрику приходить власник бренду «Найчарівніша з чарівних зубних паст», робить замовлення, і отримує п’ять тисяч тюбиків точно такої ж самої пасти, але з написом на них «Найчарівніша з чарівних зубних паст». Далі вже – справа маркетингу. Власник бренду «Найчарівніша з чарівних зубних паст» може стверджувати в рекламі, що його паста перевершує звичайну чарівну зубну пасту, бо в ній використовується спеціально вибрана з 783 зразків структурована вода (на щастя, методами сучасної науки структурованість або неструктурованість води довести не можна); а власник бренду «Чарівна зубна паста» у відповідь може заявити, що м’яту для його пасти збирали справжні зубні феї, які не переносять структурованої води. І прибічники структурованої води будуть вибирати одну пасту і ганити другу, а шанувальники фей – навпаки. Незважаючи на те, що паста в обидвох тюбиках абсолютно ідентична.

Коротко кажучи, продукт з «білою етикеткою» – це типовий продукт, який може випускатися під будь-яким брендом.

Частку таких продуктів на ринку косметики та гігієнічних товарів оцінюють інколи аж на 80%. Здебільшого це нижній та середній ціновий сегменти.

Фактично оригінальні склади випускають:

  • або великі компанії, які можуть утримувати власні лабораторії (Procter & Gamble, Johnson & Johnson);
  • або компанії, що спеціалізуються на виробництві професійної косметики (Rosa Graf, Dr. Spiller);
  • або невеликі компанії, засновані професіоналами (ми, звісно).

Чи значить це, що 80% косметики та санітарно-гігієнічної продукції не є ефективними? Аж ніяк. Вазелін та супербаттер для губ з мінеральної олії та парафіну (це основні компоненти вазеліну) однаково захищатимуть губи у мороз (інша справа, що супербаттер з блискучою етикеткою може коштувати утричі більше за скромний вазелін). Продукти, які пропонують виробники під «білу етикетку», зазвичай є достатньо ефективними, перевіреними часом складами. Інша справа, що і виробник, і замовник зацікавлені у максимальному зниженні собівартості виробництва. Це не через те, що вони такі вредні, а через те, що для ефективного продажу бренду потрібні великі вливання у рекламу, логістику, пакування тощо – та ще й прибуток мусить бути (це справедливо не тільки для контрактного виробництва, а й для мас-маркету взагалі – Procter & Gamble зацікавлені у зниженні вартості виробництва не менше за будь-яку харківську чи дніпровську фабрику). Наслідком такої ситуації стає економія на інгредієнтах – по-перше, вибираються найдешевші складові; по-друге, ті дорогі компоненти, без яких не можна обійтися, додаються у мінімальних, «гомеопатичних» дозах. І якщо ви бачите серед компонентів недорогого мила, наприклад, олію авокадо – це з великою ймовірністю може означати, що її додали у кількості 100 грамів на тону (0,01%). Мило все одно буде мити (лаурет сульфат цілком добре миє), але ви не отримаєте від нього ані того відчуття, ані того ефекту, що від натурального мила зі вмістом олії авокадо 2-3%.

Тож якщо вам треба просто помити руки, чи трохи зволожити шкіру – сміливо купуйте у супермаркеті продукт з «білою етикеткою». Розумним буде вибрати або продукт великого, добре відомого бренду з власним виробництвом; або ж орієнтуватися за ціною – креми за 70 і за 300 гривень можуть бути зроблені на одній й тій самій фабриці та мати ідентичний склад. Якщо ж ви чекаєте чогось більшого… Що ж, тоді вам треба підходити до вибору більш зважено: дізнаватись чогось самостійно, радитись з професійним косметологом і шукати, шукати, шукати.