Карантини закінчуються, але шкідливі мікроорганізми й надалі існують довкола нас. І викликають хвороби. Не має значення, як ви відноситеся до COVID-19 (навіть якщо ви вважаєте його не небезпечнішим за грип) – він лише дзвіночок нової реальності. Не єдиний. І далеко не перший. СНІД кілька десятків років тому вже змінив наше життя – і, наприклад, використання презервативів та одноразові шприци стали нормою.

Глобалізація підвищує ризики виникнення епідемій та пандемій. Це факт, з яким ми примушені жити. І для того, щоб жити трішки довше – треба дотримуватися певних запобіжних заходів. Як у побуті, так і на робочому місці.

Під час епідемій і пандемій держава регулює життя громадян і роботу підприємств. У тому числі перукарень і салонів краси.

Одним з основних засобів для протистояння епідеміям в арсеналі уряду є карантин. Карантин – один з найдавніших (та найефективніших) методів запобігання розповсюдженню заразних хвороб. Під час карантину робота усіх підприємств, крім життєво необхідних для виживання суспільства, тимчасово зупинятися. Зупиняється і робота б’юті-сфери. Або (в особливих випадках) регулюється спеціальними правилами. Але карантин не може продовжуватись вічно. Він несе з собою вельми погані наслідки для економіки. І – рано чи пізно – доводиться поновлювати роботу. Навіть якщо зберігається небезпека зараження.

Що робити після послаблення карантину? Міністерство охорони здоров’я України вже випустило «Тимчасові рекомендації щодо організації протиепідемічних заходів в перукарнях та салонах краси».

Ці рекомендації є обов’язковими до виконання. І, можливо, деякі з цих рекомендацій стануть частиною повсякденного життя.

Ми намагаємося максимально піклуватись про здоров’я клієнтів. Клієнти, правда, не завжди нас в цьому підтримують, але ми не хочемо бути причиною чиєї не будь хвороби (навіть причиною звичайного грипу). Тому в нас – на додаток до звичайних рекомендацій – є власні напрацювання, які ми використовуємо під час погіршення епідемічної ситуації. І ми ними з вами поділимося.

Отже, що включити у чек-лист – які процедури, аксесуари, засоби варто додати до рутини життя салонів та перукарень у новій реальності?

Під час загострення епідемічної ситуації:

  • Чудово й добре, якщо біля входу в приміщення є «буферна зона»: «передбанник» де можна розмістити антибактеріальні постілки та дезінфекційні засоби для обробки рук або підручних предметів (ключів, мобільників тощо).
  • Дуже бажано видавати кожному клієнту захисну маску. Так, маски не завжди захищають ту людину, на яку вони одягнені, але вони значно знижують ймовірність передачі інфекції від носія до інших людей та обмежують розповсюдження пошесті. Можна скільки завгодно розводитися про низьку смертність від вірусів X та Y, але ми напевно не хочемо бути навіть причиною того, що хтось з наших клієнтів пролежить тиждень у ліжку з грипом. Нехай навіть і не смертельним.
  • Добре, якщо вішаки для верхнього одягу (вашого та клієнтів) та неробочого одягу (того, що ви знімаєте, коли приходите у салон та замінюєте на робочий халат) мають знімні чохли для кожного окремого комплекту. Це особливо актуально взимку – і дуже корисно, якщо ваш одяг та одяг клієнтів через нестачу місця висять в одній спільній шафі.
  • При прийманні відвідувачів, на жаль, доводиться обмежувати можливості для спілкування. Запис на процедуру має бути більш точним і суворим (катастрофа! без «втискування» та «віконечок») і передбачувати проміжок приблизно у 15 хвилин між клієнтами. Це треба для того, щоб мінімізувати контакти між людьми (кожний контакт може бути передачею вірусу) і для того, щоб виконати необхідну обробку та дезінфекцію робочого місця.

Деякі «ритуали» ми вже давно запровадили до практики нашої студії на «постійній основі»:

  • Дезінфекційні засоби для рук ніколи не завадять – насправді за життя у мегаполісі дезінфекція рук бажана для всіх.
  • Спеціальні мила та засоби для миття рук не тільки корисні, але й приємні.
  • Можливість прийняти душ перед процедурою та після неї напевно роблять життя майстра та клієнта більш здоровим і комфортним.
  • Ми використовуємо змінний (одноразовий) одяг для клієнтів – капці, халати тощо.
  • Кілька разів бігом дня ми проводимо прибирання усього приміщення: протирання/обробку усіх робочих поверхонь та підлоги дезінфекційними засобами. До речі, цю процедуру можна механізувати: бактерицидні рециркулятори повітря, кварцові опромінювачі, роботи-пилососи з УФ-лампами тощо – дуже допомагають підтримувати у робочому приміщенні здорову чистоту. Прибиранням, дезінфекцією та стерилізацією інструменту не варто нехтувати ніколи: вірус папіломи людини, звісно, не смертельний – але бородавки штука вельми неприємна та неестетична.
  • Ми – фанатики свіжого повітря. Якщо у вас у приміщенні немає примусової вентиляції, вам необхідне регулярне провітрювання (особливо при використанні бактерицидних ламп відкритого типу). Зверніть увагу, що примусова вентиляція має передбачати можливість очищення повітря та відповідати особливим вимогам експлуатації для перукарень і салонів краси (у нас, здається, ці норми ще не опрацьовані, тому наші вентиляційники зазвичай керуються російськими; наприклад – https://ventportal.com/ua/node/565).
  • У нас кожен працівник має кілька робочих комплектів одягу. Робоча форма повинна бути повністю змінною (повсякденний одяг вішається на вішак зі змінним чохлом) і обов’язково мати накриття голови.
  • Захисна маска вже давно стала необхідним атрибутом для косметолога; а під час епідемій і пандемій потреба у якісному захисті збільшується. Ми виходимо з цифри 3-5 масок на зміну, але все залежить от процедури. Формула? Один клієнт – одна маска.
  • Зона відпочинку та очікування для клієнтів змінилася. Пішли в небуття паперові журнали та рекламні проспекти, посуд став одноразовим. Які зміни ще на нас чекають? Поки не знаємо.
  • Утилізація відходів. Кошики для сміття відкритого типу бажано замінити на бокси з кришками з ножною педаллю – вони набагато гігієнічніші. Правила для утилізації медичних відходів викладені в «Державних санітарно-протиепідемічних правилах і нормах щодо поводження з медичними відходами».

Можливо, ви подумаєте, що усі ці міри зайві, необов’язкові та тільки з’їдають час. Що ж, так думали й хірурги дві сотні років тому, оперуючи в зашкарублих від крові халатах, не продезінфікованим інструментом і з немитими руками. До того, хірурги у XIX столітті були впевнені, що дезінфекція інструменту та миття рук – лише зайва страта часу. І коли віденський лікар Ігнац Земмельвейс у 1847 році виявив, що миття рук перед оглядом породіль зменшує ймовірність виникнення пологової гарячки майже в десять разів та опублікував дані свого експерименту – його просто оголосили божевільним та помістили у психіатричну лікарню. На щастя, світ рухається уперед – і (як сказали б у часи Земмельвейса) світло знання розпорошує темряву самовпевненого невігластва. Але у цього руху вперед є й темна сторона. Людство розростається, щільність населення росте – кількість загроз росте також – і ми потребуємо все вищих рівнів захисту та нових способів виживання.

Стосується це й епідемічних загроз: в наш час всеохопної глобалізації мікроорганізм, що впродовж тисячоліть існував у якійсь ізольованій печері або у забутій людьми ділянці джунглів, через випадок може за лічені години перенестися у величезний мегаполіс – а звідти за тижні або навіть дні розповсюдитись всією планетою.

І увага до свого здоров’я, дотримання усіх необхідних запобіжних заходів – в наш час дуже важливі.

Ми  у нашій студії епіляції дуже суворо та скрупульозно ставимося до заходів безпеки як для клієнтів, так і для нас, працюючих майстрів. Маємо надію, що наш досвід допоможе вам зробити свій світ більш безпечним і комфортним.

Будьмо здорові! 

Previous articleЯк зробити так, щоб мехенді трималася якнайдовше
Next articleДієта від сонця