У першій частині звіту про виставку Estet Beauty Expo 2019 ми писали про хороше і трішки про смішне. Друга частина буде присвячена поганому та неприємному. І це погане та неприємне – дії організаторів виставки, компанії ДП “Прем’єр Експо”.

Уявіть: ви з усією родиною збираєтесь у відпустку. Ви приходите у турфірму, обговорюєте та ретельно вибираєте місце відпочинку. Туроператор показує вам чудовий п’ятизірковий готель на Рів’єрі. Ви з радістю і передчуттям приємного відпочинку погоджуєтесь. Звісно, це не дешево. І оплатити треба за півроку наперед. Ви платите. Минає пів року, вас саджають у автобус, кудись везуть і… висаджують на порозі дерев’яної хатинки з туалетом на дворі десь у глибокій українській провінції. Як ви це назвете? Формально – все правильно: у договорі прописано Х квадратних метрів – так хатинка як раз Х квадратів і має. У договорі прописано п’ятдесят метрів до води? Так он, рівно за п’ятдесят метрів велика, багниста калюжа. Які претензії?

“Прем’єр Експо” точно так само продає експонентам місця – і в їх випадку ми не можемо назвати ці дії так, як вони на те заслуговують. Бо – договори з юристами. Вам присилають план майбутньої виставки. Ви ретельно вибираєте місце – бо ж місце це критично важливо; від місця залежить те, скільки людей побачить ваш стенд і, відповідно, скільки людей дізнається про ваш продукт або про вашу послугу. Ви наперед, за п’ять місяців, оплачуєте свою участь у виставці у повному обсязі. Ви розробляєте дизайн місця, замовляєте рекламу, оплачуєте декор, розробляєте програму заходів, готуєте обладнання. Заїжджаєте до виставочного павільйону і… виявляєте, що місце розташоване зовсім не так, як було розташоване те місце, яке ви вибирали і за яке ви заплатили. Вся ваша робота йде коту під хвіст.

Придратися, звісно, нема до чого – у договорі прописані 12 квадратних метрів виставкової площі без будь-якої прив’язки до місця розташування – ми й отримали 12 квадратних метрів. Читайте, до речі, договори, там звичайно багато чого цікавого є.

У підсумку нам довелося буквально «на бігу» переробляти конфігурацію місця; більш того – ми навіть не змогли використати деякі спеціально замовлені (і не за дурно) елементи декору…

Але давайте перейдемо до фактів. Ось план, який нам прислали організатори для того, щоб ми вибрали собі місце. Червоними стрілками позначено «потік» відвідувачів. Ви бачите, що вибраний нами і заздалегідь оплачений стенд (обведений червоним овалом і розфарбований теж червоним) знаходиться на одному з основних проходів. І з цього проходу на стенд прекрасний огляд. До речі, цей стенд був не просто оплачений. «Повівшись» на розрекламований організаторами «ребукінг», ми оплатили повну вартість стенду за п’ять місяців перед початком виставки.

Ось план, що прислали нам з “Прем’єр-Експо” перед тим, як ми їм заплатили; для того, щоб ми вибрали місце. Ми вибрали. Відмічене червоним кольором, в червоному овалі.

Але гарний стенд на гарному місці – це очікування. Реальність виявилась дещо іншою.

Ось це реальний план виставки. Як бачите, наш стенд чудесним чином перемістився в «затишний» і тихий закуток. Подалі від головного проходу і від потоку відвідувачів. В закуток настільки затишний і тихий, що навіть наші співробітники (не кажучи вже про моделі) не могли його знайти. За офісом організаторів нас просто не було видно. Зовсім. Ми не знаємо через що так вийшло. Може “Прем’єр Експо” вирішили зробити трішки більшим свій офіс; а може організатори вирішили втиснути на виставку ще парочку експонентів, які заплатили в останній момент. Але у будь якому разі ми опинилися в… не дуже пожвавленому місці.

А ось те, що ми побачили, коли зайшли до павільйону. Вже після того, як заплатили організаторам за участь у виставці. Скріншот з реального плану виставки, з сайту організаторів. Наше місце відмічене так само, як і на попередньому плані.

І це не голі слова. Один з наших засновників колись займався проектуванням торгівельних приміщень. І він застосував один дуже простий і ефективний метод. Якщо ви збираєтеся відкрити магазин або ресторан і маєте на вибір декілька приміщень – просто поставте перед кожним з них особу, яка буде рахувати тих людей, що проходять поруч.

Отже, наші підрахунки.

Проводили ми їх на другий день виставки (довелося спеціально задіяти тих співробітників, які не працювали на стенді) у наступних місцях:

  • біля нашого стенду;
  • на проході, біля якого ми повинні були стояти;
  • і на одному з центральних проходів.

Підрахунок проводився тричі протягом дня (о 11 годині, о 13 та о 16) по 15 хвилин. Результати (середні):

  • біля нашого стенду – 104 особи за 15 хвилин.
  • колишній «наш» прохід – 220 осіб за той самий час.
  • центральний прохід – 241 осіб, аналогічно.

Різниця – трохи більше ніж удвічі. Не на користь нашого місця. За що ми організатору дуже «вдячні».

Але це ще не все. Наш стенд «вдало» знаходився на проході до туалету. І тому частина цього трафіку – це були працівники виставки, які бажали відвідати місце загального користування. Або відвідувачі, які поривались туди ж. А ви розумієте – у деяких життєвих ситуаціях не дуже звертаєш увагу на всякі там стенди. Так що наші співробітники ще й були змушені виконувати роботу організаторів та інформувати гостей виставки про місцезнаходження туалету. Але, на жаль, ми не можемо сказати яка частка з приблизно 400 осіб, що проходили повз нас протягом години в «активний» день (в суботу – за нашими враженнями – навіть за годину нашим проходом не проходило навіть 50 осіб), прямувала у туалет – інтерв’ю ми не проводили. Суб’єктивна оцінка – десь від однієї п’ятої до чверті.

Звісно, і в цьому випадку робота на стенді була. Але дуже неприємно усвідомлювати, що ти отримуєш зовсім не те, за що заплачено. Що якби не дії організаторів, то результати виставки були б зовсім іншими. Що про наші нові розробки довідалися б не тільки конкуренти та ненароком заблукалі у нашому закутку перехожі, але й косметологи, які прийшли на виставку у пошуку нових продуктів. Що гроші, витрачені на декор, рекламу та інше стендове обладнання, яке так і не вдалося використати – витрачені дарма. І ще більш неприємним є те, що “Прем’єр Експо” навіть не зволили нас попередити про те, що вони перемістила наш стенд.

Не знаємо, чи то ми занадто дрібна сошка для великого і могутнього монополіста; чи то ми чимось організаторів сильно образили – але клієнта, який бере участь у їхніх виставках вже більше, ніж десять років, вони втратили. Тим більше, що подібна ситуація виникає вже не вперше.

Чи ми втратимо від цього? Вряд чи, виставки – вже давно не найефективніший спосіб просування бренду, послуги або продукції. Думаємо, що в результаті ми навіть виграємо. Ми заплатили за своє місце 45 000 гривень (заокруглено); грубо та щедро підраховуючи (400 осіб за годину помножити на 23 години часу роботи виставки) наш стенд побачило біля 9 000 осіб (враховуючи туалет і низьку кількість відвідувачів у суботу – це ще й дуже сильно завищена цифра). 45 000 ділимо на 9 000 – отримуємо 5 гривень за «показ». Показ контекстної реклами в «Гугл» за запитом «шугарінг» варт 14 копійок. Тобто, якби ми витратили ті гроші на рекламу в Інтернет – ми б «показали» наш «стенд» 321 000 відвідувачів.

P.S.: Ми раді повідомити, що були надмірно різкими у стосунку до організаторів виставки. Дирекція «Прем’єр-Експо» оперативно з нами зв’язалася, принесла вибачення за незручності та зробила пропозицію, яка компенсувала нам збитки. Особливо важливим є те, що компанія вжила заходів, які дозволять уникнути повторення подібних ситуацій надалі: тепер усім учасникам виставки плани забудови будуть висилатися не тільки при виборі місця – але й незадовго перед самою виставкою; для звірки і – при необхідності – корекції. Це – добра робота світового рівня.

Previous articleВиставка Естет Бьюті Експо 2019, звіт
Next articleТротула з Салерно і середньовічна косметика